nigga plz

Hej kära bloggvärlden som jag tycker om så mycket! Idag hittade jag en gammal text som mitt gamla crew skrev under sina glansdagar. Vi gick under namnet MIKK som står för De Illegala Knattarnas Klan, jag vet inte riktigt vad "M" står för.
Gruppen består av oss, här på La Revolucion, fast under andra namn, undra om ni kan gissa vem som går under vilket.


Titel: "Vi tittar fram"


[Refräng]
Tillbaka som fattiga poeter
Titta fram - titta bak
Och vad är det nu vi heter?
De missanpassade illegala knattarnas klan!


[Vers 1 - Knatte Halvsvart]
Knatte Halvsvart kan ni kalla mig. Jag är halvsvart.
Ni hittar mig bredvid eran säng en kall natt.
Så hälsa på mig och hela jävla knatteklanen.
Vi kommer snart ta över. Vi är de illegala barnen!
En klan där alla har sin egen röst.
Det enda som fattas är att rekrytera nån med bröst.
Sen är vi en fulländad styrka.
Vi är stora nog och hela världen är vår kyrka.
Du kan inte peka ut mig när jag går på staden.
Jag är osynlig och smälter in bland människohaven.
Min återuppståndelse tömde hela graven.
Så nu ska jag skaka loss. Kasta sten på alla som trotsar oss.
För jag är illegal och missanpassad.
En ärlig tjuv och visst jag tassar,
med lite ditt och datt men konstapeln kommer aldrig kunna haffa (mig)
För jag är en rättvis man med ett häftigt namn.
Vi tar genvägar förbi systemet, och är redan etablerade i gemet.
Det är jag som bedrar skenet.
Inte tvärtom


[Vers 2 - Överste Knatten]
vi tittar fram, där ingen väntade oss, vilka är vi?, vi är knattar förstås.
En samling nekare, wannabe-stekare,
med pengaproblem, extrema hudseksem,
Vi bor i koja och har, kraftig paranoia
Lyssnar på kent, så det är lätt hänt,
att vi förnekar allt vi någonsin känt,
vad jag vill ha i födelsedagspresent?
mitt egna självmord på ett reklamevent,
gåendes i knatte-stim,
spottandes rim,
sniffandes lim,
får vi er att osäkra,
försöka få oss vräkta,
för många sena nätter,
från våra bostadsrätter,
har fått er att ta till denna drastiska metod,
men vi returnerar,
förvandlar din skalle till familjeklenod,
sitter kvar på resterna av ditt lik,
skrivandes sinnessjuk musik,
som inte har någon rim o reson,
men det är så det skall låta,
när knattarna tar sig ton.


* Refräng


[Vers 2 - Knatte Svartröd]
Knatte Svartröd ger de fattiga sitt leverbröd,
blir martyr utan martyrsdöd,
ger Baader-Meinhof mitt helhjärtade stöd
Fimpar nassar med min eviga ganjaglöd,
har kravaller som ryggstöd,
sätter borgare i sjönöd,
botar hela världens hungersnöd,
Jag är lika kolsvart som glödröd, om mig osar det nazist som är stendöd
oj, ursäkta mig, jag råkade lämna Rudolf Hess så han förblöd,
jag dricker sjöar av mjöd,
jag gör allt det som moderaterna förbjöd,
så du, ge mig en kram innan jag pressar dig till smörrebröd!




Sådär, visst var det tung? Projektet har legat på is ett tag men kommer nog tas upp igen.
Nu skall jag lämna er mina bröder och systrar, ty nu skall jag sprida skräck!

Med svenskfientliga hälsningar,
Clint Handfaste

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0