Världens fegaste polis

Den svenska snutkåren har kallats världens fegaste, våldsammaste och mest lagbrytande poliskår.

Idag kokar jag av snuthat efter att ha sett Terrorister - en film om dom dömda, Insiders program om svenska snuten, plus lite olika snutvåldsfilmer.
Det gäller inte likhet inför lagen i Sverige, och inte i några andra länder heller för den delen. Om snuten ger sig på en och man försöker skydda sitt huvud, eller vilken del av kroppen dom nu spöar på, blir man åtalad för våld mot tjänsteman. Om man mot all förmodan åtalar en snut är det extremt ovanligt att snuten fälls, kårandan inom polisen är så pass stark att ingen av den åtalade snutens kollegor skulle berätta sanningen i rätten.
Polisen agerar livvakter åt makten, polisen beskyddar kapitalet och svenska nynazister.

Nu är jag så pass arg så jag tänker helt resolut att sluta skriva, hänvisa till en låttext och kolla på en film, antagligen "Land & Frihet" (rekommenderas).

När jag var liten var jag minst av alla barn
Jag blev alltid retad på vår fotbollsplan
Vad fanns det då att göra för en liten grabb som jag
Jo jag började att träna lyfte skrot varenda dag
En vacker dag tog tålamodet slut
Då slog jag dom så tänderna flög ut


Nu har jag stora muskler Jag är ingen liten fjant
Skinkorna är fasta jag är hård som diamant
I min uniform går jag stolt och elegant
Konungens egen drabant Jag är en glad polisaspirant


Om jag ser en homofil Då blir jag sur
För det kan inte vara rätt i guds natur
Att män ska älska andra män Det hävdar jag bestämt
Det får ett heligt äktenskap Att likna mest ett skämt
Jag tycker att vi borde ha en lag
emot sånt där för sån är inte jag


Annars är jag fördomsfri och ganska tolerant
Artig och så trevlig aldrig sur och arrogant
Svingar käckt batongen mot en bråkig demonstrant
Konungens egen drabant Jag är en glad polisaspirant


Det finns en härlig anda i vår kår
Vi backar upp varandra om det går
Jag skulle aldrig skvallra på en poliskamrat
Om någon råkar skjuta, en olycka så klart
Om alla följer lagen är det bra
Och lagen ja det är faktiskt jag


Står på barrikaderna Nerverna av is
Men om någon ropar polis potatis gris
Då drar jag upp pistolen och skjuter givetvis
Sen gömmer jag alla bevis så gör en riktig polis



Här är en till av de hundratusentals antisnutlåtar som musikvärlden bjuder på:
http://www.sweetslyrics.com/515411.Ras%20Cricket%20-%20Polisen%20Slår.html


Med snutfientliga hälsningar, Clint Handfaste

Kommentarer
Postat av: bert

vad heter låten`?

2010-08-21 @ 16:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0